FAQ – často kladené dotazy

 

Výběr místa pro kapelu – neboli kde se vlastně bude hrát

Je obecně známo, že kapela nejlépe zní v otevřených prostorech kde se zvuk netluče o stěny (terasa, nádvoří apod.) Pokud to tedy je možné, uspořádejte hraní venku. Toto řešení má však dvě úskalí. První z nich je riziko rušení nočního klidu. Proto je třeba s provozovatelem dořešit zda je možno pokračovat v rozjeté párty i po desáté večer. Dalším rizikem jsou rozmary počasí a proto je potřeba se zamyslet i nad „mokrou“ variantou večerní párty. Bude–li tedy již od rána zima a deštivo domluvte se s provozovatelem na možnosti přesunutí večerní akce do vnitřních prostor. Nezapomeňte na osvětlení – muzikanti na sebe musí při hraní vidět. Zajistěte tedy zastřešené, osvětlené podium (event. jiný prostor pro hraní se suchou zpevněnou podlahou) o velikosti minimálně 3x4m. Prostor pro hraní musí být suchý, izolovaný proti vlhkosti a chráněný proti případnému dešti a přímému slunci i z boků a zezadu.

Doprava – jak se k vám kapela dostane

Na hraní se jezdí zpravidla dvěma osobními auty. Doprava na místo konání akce stojí 13Kč/km a u Pražské kapely je počítaná z centra Prahy podle Google Maps tam a zpět. Cena dopravy je za obě auta dohromady. U akcí konaných v Praze se na dopravu účtuje paušálně 500,- Kč. Vhodné z vaší strany je zajištění dvou parkovacích míst a možnost příjezdu do co možná nejkratší vzdálenosti od podia.

Příjezd a zázemí pro kapelu – co vás čeká když kapela konečně dorazí

Na místo akce se jezdí vždy včas a s dostatečným předstihem aby se vše v klidu a pohodě stihlo a produkce začala ve stanovenou dobu.
Při příjezdu kapely na místo konání akce se kapela spojí s pověřenou kontaktní osobu která hudebníky seznámí s místem. Často to bývá koordinátorka, svědek, případně sami novomanželé. Přístup do sálu musí být zajištěn minimálně 1,5 h před začátkem produkce tak, aby byl čas na stavbu aparatury a zvukovou zkoušku. Je třeba
zajistit uzamykatelnou šatnu a prostor pro uschování obalů od aparatury. V případě, že není možné zajistit v místě konání svatby šatnu (svatby se často konají v restauracích či na statcích) zajistěte alespoň suchý uzavřený prostor pro převlečení. Bývá dobrým zvykem zajistit kapele nápoje (voda/nealko) a pozvat hudebníky k
občerstvení během večera.

Pokud nemáte možnost poskytnout kapele jídlo a pití, dejte jim tuto skutečnost
prosím dopředu vědět aby si občerstvení přivezli s sebou.

Ozvučení – aby to krásně znělo
na svatby si kapela většinou vozí svoji ozvučovací aparaturu kterou obsluhuje svépomocí. Na menších svatbách není tedy nutné objednávat profi zvukaře s aparaturou. Stačí zajistit jednu bezpečnou zásuvku 230V v místě produkce, a kapela si sama už všechno propojí a nazvučí. Je možno se s kapelou domluvit na zapůjčení mikrofonu pro případné proslovy či uvádění svatebních her. Avšak aparatura a zvukařské služby se automaticky neposkytují na další vystoupení na Vaší akci. (pouštění hudby pro vystoupení kouzelníka, taneční soutěže, karaoke, svědek si chce zajamovat Nirvanu apod…) Za tyto služby se již zpravidla připlácí. Na některých větších svatbách je klienty (pořadateli) objednaný zvukař. Máte-li takovou možnost, kapela ji ráda využije. V případě spolupráce s vámi objednaným zvukařem je ale nutné dodržení technických podmínek uvedených v technickém rideru kapely. Případné nesrovnalosti řešte s dostatečným předstihem ať předejdete pozdějším nepříjemnostem.

Poznámka pod čarou:
Občas je v místě konání místní či Vámi dovezená aparatura. (např. pro pouštění
písniček z Youtube po skončení kapely) Připojení na tuto aparaturu bez asistence
profesionálního zvukaře je pro kapelu značně nepohodlné řešení. Nikdo totiž nechce
nést zodpovědnost za kompatibilitu připojení, funkčnost cizího systému a případné
vzniklé škody. Tomuto řešení se raději vyhněte.

Repertoár – co a jak se tedy bude vlastně hrát
Standartní délka hudebních vstupů – takzvaných setů – je 45 minut – sety se dají případně zkrátit či prodloužit v rámci celkového objednaného času produkce tak aby dobře korespondoval s Vaším programem. Objednáváte-li si živou kapelu která si zakládá si na tom že je společné hraní baví, neradi přijímají roli živého Jukeboxu s předem předepsaným playlistem. O vhodnost zvolených písní se u dobré kapely v žádném případě nemusíte obávat. Vždyť tohle také patří k jejich práci a pokud jim svěříte dramaturgii a výběr skladeb budou
jedině rádi. Zkušení profíci jistě přesně poznají co je v tu vdanou chvíli vhodné zahrát. Zda romantický popový ploužák či pořádný rockový „nářez“. Nejdůležitějším kritériem je, abyste se Vy a Vaši hosté bavili a aby všichni na vaši svatbu vzpomínali jako na
zábavný a pohodový večer. To co kapela umí zahrát byste se měli dozvědět na jejich stránkách. Pokud je pro Vás důležité, abych na Vašem večírku nezahráli nějakou konkrétní skladbu z jejich repertoáru, či máte nějakého jiného interpreta kterého opravdu „nemusíte“ předem je o tom informujte. Tyto písně je nutné v playlistu nahradit. Chcete-li aby některá konkrétní skladba z repertoáru na vaší akci zazněla dejte jim taktéž vědět, některé skladby je potřeba předem „oprášit“. A pokud Vám však jejich playlist z většiny nesedí,  poohlédněte se raději jinde.

Poznámka:
Chtěli byste zahrát píseň na přání? I toto je vždy závislé na předchozí domluvě a časových a instrumentačních možnostech. Eventuelně se dá pustit požadovaná píseň v originální verzi z počítače. Do pauz kapely pouští zpravidla kapela na požádání reprodukovanou hudbu, nebo jsou pauzy vyplněny dalším svatebním programem.

Set navíc – když se ještě nechce jít spát
v případě vašeho zájmu a také bude-li kapela ještě moct  můžete si každý další set
přikoupit po vzájemné dohodě na místě, dle nálady vašich hostů. Cenu případného
setu navíc si domluvte raději dopředu už při potvrzení objednávky.

Platba za vystoupení – jak se spolu vyrovnáte
Není-li domluveno jinak, přebírá si kapela honorář v hotovosti před prvním
odehraným setem. V případě platby převodem uhraďte platbu tak aby byla připsána
na účet nejpozději den před termínem vystoupení.

Rada na závěr:
Ptejte se, komunikujte, zajímejte se. Dobrá profesionální kapela vám vše ráda a
otevřeně zodpoví. V tomto případě totiž platí, že kdo se ptá, dozví se přesně tolik,
kolik potřebuje.

O nás

DissCover Band je jedinečná párty kapela, která dodá švih a šmrnc vaší svatbě,
oslavě, plesu nebo firemnímu večírku. Jsme sehraná parta profesionálních muzikantů, kteří spolu společně vystupují přes 10 let.
Vzájemná chemie a společná radost z hraní umožňuje DissCover Bandu pojímat
známé hitovky s nečekanou svěžestí, chytrým humorem a nakažlivou energií.

Kontaktujte nás